Heliport la o clinica in Germania

Heliport la o clinica in Germania
Structură din oțel zincat termic, rezistentă la incendiu.
„sursa: HDG Magazine”

La clădirea unei clinici importante din Germania, a fost realizată o extindere importantă: un nou heliport pentru elicopterele de salvare, care va permite o îngrijire mai rapidă și îmbunătățită a persoanelor rănite grav. Pentru structura punții de aterizare a elicopterului a fost folosit oțel zincat la cald, care protejează permanent structura de coroziune și asigură protecția împotriva incendiului necesară.

Noua platformă de aterizare a acoperișului la o înălțime de 18m a fost proiectată pentru a îndeplini cele mai recente standarde de siguranță. Zona de aterizare pătrată, încălzită, permite operațiuni de zbor 24 de ore pe zi. Oferă o zonă de decolare și aterizare de 21m și poate fi folosit de elicoptere cu o greutate maximă la decolare de 6t.

Clădirea Panofsky a fost ridicată ca schelet prefabricat din beton armat în 1980 și renovată în 1995. Ca parte a lucrărilor de renovare, un atrium pe 2 etaje a fost modernizat în centrul zonei de bază. Ca urmare, suficiente rezerve portante pentru construirea punții de aterizare a elicopterelor au fost disponibile numai în suporturile interioare ale clădirii existente. Grila portantă a punții de aterizare trebuia să coincidă cu cea a clădirii existente. Acest aranjament a ajutat, de asemenea, prin faptul că construcția înălțată a trebuit să minimizeze turbulența aerului cauzată de vânt la marginile streașinii.

Pentru a se potrivi în condițiile de șantier, a fost important să existe o soluție relativ ușoară, modulară și cu întreținere redusă. O structură din oțel zincat termic a fost capabilă să îndeplinească toate aceste cerințe.

În ceea ce privește construcția, conservarea atriumului și a domurilor luminoase a reprezentat o provocare deosebită, deoarece aceasta necesita o rezistență la foc definită a principalelor elemente portante ale punții de aterizare. Firma de arhitectura însărcinată cu planificarea și execuția punții de aterizare, a încercat mai întâi să verifice structura de susținere fără rezistență la foc în conformitate cu reglementările de construcție, ceea ce nu a reușit cu suficientă siguranță. Din acest motiv s-a planificat realizarea unei rezistente la foc de 30 de minute prin acoperire sau placare.

La investigații și recalculări ulterioare, ținând cont de zincarea la cald a oțelului, s-a dovedit în cadrul calculelor generale de proiectare a incendiului că dimensiunile secțiunilor utilizate ar asigura o rezistență la foc de 30 de minute. Utilizarea zincarii la cald a făcut posibilă renunțarea la măsurile pasive de protecție împotriva incendiilor, economisind astfel costuri și resurse.